Monday, 18 October 2010

Bonus..oh bonus


"Nak bagi ke tak bonus..nak bagi ke tak..nak bagi ke tak"..mungkin inilah yang sedang difikirkan oleh Najib


Bonus..itulah perkara utama yang nak didengar oleh kakitangan awam apabila tibanya bajet.. termasuk la bagi hambe sendiri sebagai kakitangan awam..hambe yg bru bkerja ni teringin jugak nak merasa bonus..dah lama kerajaan tak bagi bonus..sebelum pembentangan bajet..mcam2 khbar angin kedengaran..ada yang kate dapat 3 bulan bonus..ade yang kate 2 bulan..ade yang kate 1 bulan..semua menaruh harapan menggunung..tup tap..bila mase bajet, D.S. Najib kate bonus takde,cuma bantuan RM 500je yg ade..kebanyakan k/t awam fruss menungging..tarik muka masam..kalau yang senyum pun,buat2 senyum..tapi dalam hati merungut..

Semestinya, antara pihak yang paling kecewa adalah cuepacs..pg tadi hambe bace paper..cuepacs akan mengadakan mesyuarat dalam masa terdekat bagi membincangkan mengenai tindakan kerajaan tak bagi bonus..cuepacs juga berkata ketidak pemberian bonus akan menyebabkan produktiviti k/t awam menurun..ye ke macam tu cuepacs..hambe rase itu hanyalah bagi orang yang buat kerja tak ikhlas..buat kerja semata2 nak imbuhan..hambe faham sangat dengan cuepacs ni..kebanyakan isu yang ditengahkan hanyalah pasal bonus,imbuhan dan kenaikan gaji..jarang diperkatakan mengenai cara2 untuk meningkatkan hasil kerja..tak pe la cuepacs..buatlah mesyuarat dan tuntutan bonus tu..kot2 najib berubah fikiran ke..hambe jugak yang untung..he3..tapi kalau tak dapat redha je la..bersyukur la dengan gaji yang dapat tiap2 bulan dan duit RM 500 tu..kalau tak puas hati jugak..bandingkan diri kita dengan pelarian africa..dengan pelarian palestin..cuba bandingkan..siapa yang lagi untung?

p/s:Cuba untuk menjadi hambe Allah yang bersyukur

4 comments:

  1. Salam...

    Setuju pendapat anda secircle suara!

    ReplyDelete
  2. Tak bagi.. alamatnyaa.. sepenggal je laaa

    ReplyDelete